Generelle oplysninger

SA-Service
CVR nr.: 31924650
Sdr. Hammer 188
3730 Nexø

sa-service.dk
+45 28 84 65 22

 

Indledning

Leveringstiden er 1-3 hverdage for lagervarer, og 3-5 hverdage for varer, der skal bestilles hjem (med forbehold for varer der er i restordrer fra leverandøren). Når man bestiller over internettet, modtager både køber og sælger direkte en ordrebekræftelse på mail. Køber bliver også kontaktet telefonisk af sælger ang. opsætning/afhentning. Ved levering til ikke-brofaste øer, dog ikke Bornholm, kan der blive pålagt et ekstra gebyr på fragt. Skulle der være spørgsmål, eller har du et kommentar til os angående leveringen, så kan du kontakte os på kontoret tlf.: 28 84 65 22 eller skriv til butik@sa-service.dk. Bemærk: Bestiller man en vare, så vil der altid komme et tomt kommentarfelt op til dine evt. bemærkninger ang. ordren.

* Vær opmærksom på, at der kan forekomme længere leveringstider på grund af Covid-19

 

Betaling

På SA-Services webshop kan du betale med:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Mobilepay

Betalingen gennemføres via DIBS-betalingsløsning. DIBS krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med NETS.

Der tages ikke gebyr ved betaling på sa-service.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Ordrebekræftelse og faktura

Umiddelbart efter du har afgivet din bestilling, vil du modtage en ordrebekræftelse på den e-mail, du har angivet i tjek-ud-forløbet. Ordrebekræftelsen indeholder et ordrenummer, oplysninger om din ordre, samt dine leverings- og faktureringsoplysninger. Derudover fremgår kontaktinformationerne på den forhandler, som behandler din ordre. Hvis du opdager fejl på din ordre, bedes du kontakte forhandleren hurtigst muligt.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du kontakte forhandleren, som behandler din ordre.

Fakturaen for dit køb vil blive sendt til din mailadresse. Det anbefales, at du gemmer denne, da den er dit bevis for dit køb og gælder ligeledes i forhold til reklamationsretten jf. købeloven.

 

Priser

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv moms og andre afgifter.

Når du handler med sa-service.dk indgås aftaler på dansk og i henhold til den danske købelov. Alle vores priser er dagspriser og opdateres løbende.

 

Forsendelse

Priserne for levering og forsendelse oplyst på hjemmesiden gælder for levering i hele Danmark (eksklusiv Grønland, Færøerne). Ved forsendelse til udlandet bedes du kontakte os på kontoret tlf.: 28 84 65 22 eller skrive til butik@sa-service.dk inden dit køb.

Ved køb af små varer, som kan leveres med almindelig omdeling, vil forhandleren, som behandler din ordre, så vidt muligt efterstræbe at afsende ordrer indgået før kl. 12.00 samme dag. Ordrer indgået efter kl. 12.00 bliver afsendt dagen efter. Dette gælder dog kun på hverdage. Vi sørger for levering med din lokale postomdeler (medmindre andet angives).

Såfremt du ønsker det, kan varen stilles uden kvittering, hvis du eksempelvis ikke er hjemme på leveringstidspunktet. Dette vil i så fald være på eget ansvar ved tyveri og evt. skader på produktet. Hvis dette ønskes, noteres det blot i kommentarfeltet i forbindelse med ordreafgivelsen.

 

Afhentning i butik (Nexø, Bornholm)

Du kan vælge at afhente dine varer i vores butik i Nexø. Vi vil kontakte dig pr. telefon, når varen er ankommet. Ved afhentninger opfordrer vi kraftigt til, at du undersøger varen. Opdager du en fejl, bør du kontakte butikken hurtigst muligt. Risikoen for varen overgår til dig, når du har fået varen udleveret, derfor er det også dit ansvar at få fragtet varen forsvarligt hjem. Ved afhentningen kan der ikke altid garanteres hjælp til læsning. I forbindelse med hvidevarer er det derfor en god idé at medbringe en person, der kan hjælpe dig. Der må påregnes en leveringstid på 1-4 hverdage afhængig af det specifikke produkt.

 

Gratis kantstenslevering (hele landet)

Ved levering til kantsten vil varen blive leveret ved første tilgængelige hoveddør i gadeplan. Det betyder, at bor du i en etageejendom, stilles varen på gaden udenfor. Det skal desuden være muligt at tilgå hoveddøren med sækkevogn. Ønsker du hjælp til at få varen båret op, kan du med fordel bestille levering med indbæring. Du vil blive kontaktet af den lokale forhandler for at aftale tidspunkt for leveringen. Der må påregnes en leveringstid på 1-4 hverdage afhængig af det specifikke produkt.

 

Standart levering & montering (kun Bornholm)

Vi gør det let for dig, vores montører sørger for ind-/opbæring samt montering af det nye produkt. Varen bliver transporteret på en sækkevogn og bliver leveret af 1 montør. Montøren må ikke løfte varen, dvs. der skal være nem adgang til det sted du ønsker varen placeret. Skal varen løftes, vælg “Udvidet levering & montering” som leveringsmetode.

 

Udvidet levering & montering (kun Bornholm)

Hvis adgangsforholdene er vanskelige, f.eks. grundet trange adgangsvilkår, trapper eller kræves der tunge løft skal du vælge udvidet levering/montering. Produktet bliver leveret, båret ind-/op og monteret af 2 montører.

 

Vi gør opmærksom på følgende ang. montering..

Såfremt monteringen ikke kan gennemføres pga. manglende, ulovlige, defekte, ikke tilgængelige installationer eller forkerte indbygningsmål til produktet, vil du blive faktureret for en forgæves montering, pris: 399 kr.

Følgende er generelt ikke omfattet af montering:

  • Vi tilbyder ikke montering af emhætter til fast pris. Køber vil få en separat regning.
  • Boring af huller: Generelt kan montøren ikke bore huller i inventaret. Ved montering og tilslutning af indbygningsovne og kogeplader er selve udskæringen ikke omfattet af monteringen. Fugning og limning af kogeplader er heller ikke omfattet af monteringen.
  • Ved montering af integrerbare produkter er tilpasning og montering af låger ikke inkluderet. Køber vil få en separat regning.
  • Montering af gaskomfurer og gaskogeplader. Det er et lovkrav, at installation/tilslutning af gaskomfurer og gaskogeplader skal udføres af en autoriseret gas-og vandmester. Du bedes kontakte: Gas med stil, Hasle, Bornholm, tlf.: 2629 2222 / E-mail: erik@gasmedstil.dk og førhøre dig om prisen.

Ved installering af opvaske-, vaskemaskiner og tørretumblere skal du være opmærksom på nedenstående forbehold:

  • Montering foretages som udgangspunkt kun i gulvniveau. Ved søjlemontering skal der påregnes et tillæg som aftales og afregnes direkte med den pågældende montør.
  • Er varen med aquastop, skal vandhanen være hævet minimum 30 cm over gulv eller skabsbund.
  • Der skal være en fungerende vandhane med kontraventil og udvendig gevindstørrelse på ½” eller ¾” (19 eller 24mm).
  • Der skal være fast afløbsrør til vask med en diameter på 30 mm eller mere.
  • Afløbstilslutning skal foretages minimum 60 cm og max 90 cm over gulvet.
  • Ved opvaskemaskine med aquastop skal der være et hul på 10 cm i diameter nederst på den side af skabet, der vender ind mod det rum, opvaskemaskinen skal stå.
  • Forlængelse af slanger udover de 1½ meter er ikke en del af monteringen og vil betyde en ekstra omkostning, der aftales individuelt med montøren.
  • Det kan være nødvendigt i forbindelse med monteringen at udskifte stik til 3- eller 5-benet stik. Dette er omfattet af monteringen.

 

Genkørsel

Hvis der ikke er nogen på adressen, der kan tage imod varen, og der ikke er indgået aftale om at varen må stilles, tager chaufføren varen med retur. Ønsker du at aftale en ny leveringsdato, kan du kontakte forhandleren, som behandler din ordre. Bemærk, at du i så fald selv skal betale for en genkørsel. Prisen for en genkørsel er 299 kr.

 

Bortskaffelse af gamle hvidevare (kun Bornholm)

Du kan indgå aftale om, at chaufføren skal bortskaffe dine udtjente hvidevarer. Chaufføren tager produktet med retur og sørger for den miljørigtige bortskaffelse. Du skal selv afmontere produktet.

 

Reklamationsret

Ved fejl eller mangler på varen, kan du klage til vores kundeservice. Der ydes garanti iht. købeloven. Du har 2 års reklamationsret. Ved reklamationer senere end 6 måneder efter købet, skal køber bevise at fejlen var til stede på købstidspunktet. Du kan også reklamere ved fremmøde i vores fysiske butik i Nexø. Det er dog en forudsætning, at disse fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtigbrug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen.

Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig.

Vi forbeholder os ret til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage., dvs. din vare bliver repareret, eller du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget.

 

Transportskader

Alle varer ses efter for transportskader, når vi modtager dem. Når køber selv afhenter sin vare fra os, er det KØBERS ansvar, hvis der sker noget med varen under den videre transport.

 

Egen tilslutning og opsætning

Ved forkert opsætning og tilslutning, bortfalder al garanti. Alle priser er inklusiv moms. Der tages forbehold for tastefejl og udsolgte varer.

 

Returnering

Når du, som forbruger, har givet forhandleren besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen retur til den forhandler, varen blev leveret fra. Forhandlerens oplysninger fremgår af ordrebekræftelsen, som du har modtaget pr. mail. Du skal selv betale for at returnere pakken, og det er også dig, der hæfter, hvis der opstår skade under transporten. Hvidevarer kan ikke returneres med post. Udgifterne for returnering af disse varer er individuelle afhængigt af produkttype dog max 5.000 kr. Dette aftales nærmere med forhandleren.

 

Varens stand ved retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Mangler den originale emballage, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet i forbindelse med returvarer

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker forhandleren det beløb, du hæfter for.

Forhandleren refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som forhandleren tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor forhandleren har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Forhandleren tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

Forhandleren kan tilbageholde betalingen indtil denne har modtaget varen, medmindre du sender dokumentation for at have returneret den.

 

Fortrydelsesret

Ifølge dansk lovgivning har du altid 14 dages returret fra modtagelsen. Returretten forudsætter dog, at varen returneres i samme stand og mængde som ved modtagelsen. Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du tager varen i brug på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt. Ved køb af husholdningsprodukter som elkedler, kaffemaskiner osv. er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt. Du skal selv afholde udgiften for returnering af varen. Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Når varen er returneret til vores lager, kontrollerer vi varens stand og at varen lever op til betingelserne for fortrydelsesretten. Sammen med varen bedes du vedlægge kopi af ordrebekræftelse/faktura for købet. Herefter tilbagebetaler vi returbeløbet til det betalingskort, du har anvendt i forbindelse med købet. Returbeløbet returneres inden for 14 dage efter vi har modtaget varen. Ubegrænset returret gælder kun ved handel på nettet. Hvis ovenstående punkter ikke er opfyldte er www.sa-service.dk berettiget til at fratrække en forholdsmæssig andel af returbeløbet (typisk 20 %).

 

Fortrydelsesret i forbindelse med montering

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på vores platform med vores forhandlere. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du indgår aftalen med en af vores forhandlere. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret. I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret. Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.

Hvis du har givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling for det arbejde, der allerede er leveret. Det kan være følgende: materialer, arbejdstid, transporttid etc. Der vil maksimalt være tale om et beløb på 1.299 kr. per ydelse.

Fristen indebærer, at du har 14 dage, fra du indgår aftalen med en af vores forhandlere til at give denne besked om, at du vil fortryde aftalen. Du kan sende en mail til forhandleren, der har behandlet din ordre eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

 

Fortrydelsesretten gælder ikke

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos dig, som du udtrykkeligt har bedt om.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet i forbindelse med fortrydelse af en vare

Såfremt du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.

Forhandleren, som behandler din ordre, refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor forhandleren har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Forhandleren tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos SA-Service A.m.b.a. og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på www.sa-service.dk er SA-Service A.m.b.a.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan eksempelvis være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på butik@sa-service.dk.

Læs mere om vores persondatapolitik her.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte den forhandler, som leverede varen. Denne er oplyst i din ordrebekræftelse, som du har modtaget i din mail.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.05.21

Kontakt forhandler via formular

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Kontakt den forhandler, du har købt varen af. Det fremgår af din kvittering, som du har modtaget pr. mail ved købet. Du finder oplysningerne på os her.

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

  • Date Format: DD dash MM dash YYYY
  • Date Format: DD dash MM dash YYYY
  • Udfyldes kun, hvis formularens indhold meddeles på papir
  • Udfyldes kun, hvis formularens indhold meddeles på papir